Pilih satu Halaman

Pengiklanan

 

[post_published]

 

Berlalu sudah zaman syarikat penerbangan menggunakan tambang promo untuk menarik perhatian penumpang pengiklanan mereka. Syarikat-syarikat ini kini perlu menerbit jumlah harga keseluruhan tambang di dalam iklan-iklan mereka yang termasuk:

  • Harga dasar tiket (termasuk semua caj yang perlu dibayar kepada syarikat penerbangan)

  • Cukai dan fi yang dikenakan oleh Kerajaan

  • Bayaran dan fi yang ditetapkan di bawah mana-mana undang-undang tertulis

  • Surcaj minyak

Contohnya, jika syarikat penerbangan sedang mengiklankan sebuah penerbangan dari Kuala Lumpur ke Bali berjumlah keseluruhan dari harga RM1,000, harga tambang perlu mengandungi harga dasar, cukai dan yuran yang dikenakan oleh Kerajaan, bayaran dan caj yang ditetapkan di bawah mana-mana undang-undang tertulis dan surcaj minyak.