Pilih satu Halaman

 

FlySmart adalah satu inisiatif oleh Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (MAVCOM) untuk memperkasakan hak penumpang penerbangan. Ia juga merupakan platform bagi anda membuat aduan kepada MAVCOM, mengenai syarikat penerbangan, pengendali lapangan terbang atau pembekal perkhidmatan penerbangan. Bagaimanapun, anda digalakkan untuk membuat aduan secara terus terlebih dahulu kepada syarikat penerbangan, pengendali lapangan terbang atau pembekal perkhidmatan penerbangan. Untuk menghubungi khidmat pelanggan syarikat penerbangan atau pengendali lapangan terbang yang berkenaan, anda boleh mendapatkan butiran lanjut di sini.

Jika aduan anda tidak berjaya diselesaikan dalam masa 30 hari, atau anda tidak berpuas hati dengan penyelesaian yang diberi oleh pihak berkenaan, anda boleh mengemukakan aduan kepada MAVCOM di bawah. Selain itu, anda juga boleh membuat aduan menggunakan aplikasi mudah alih FlySmart yang boleh dimuat turun melalui Apple App Store dan Google Play Store.

Untuk menyemak status aduan anda, sila klik di sini.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google Analytics Alternative